بازاریابی محتوا یا (کانتنت مارکتینگ) چیست؟ : محتوا حرف اول را در کسب و کارهای آنلاین می زند. هر کسب و کار آنلاینی فارغ از بستر پیاده سازی باید محتوا داشته باشد. چه وب سایت باشد چه اپلیکیشن موبایلی و چه کانالی روی یکی از پیام رسان ها، باید محتوا ارائه کند. هیچ کسب و کار آنلاینی بدون داشتن محتوا قابل مشاهده نیست!

محتوا مهمترین عامل برای انتخاب است. اگر وب سایتی محتوایی نداشته باشد پس بهتر است از همان ابتدا نباشد. چون در واقع حرفی برای گفتن ندارد! امروزه کسب و کارهای اینترنتی فقط با محتوایی که ارائه می کنند می توانند پیروز میدان باشند.

جنگ امروز بر سر محتوا است. هر کسب و کاری محتوای بهتری ارائه دهد قطعا برنده است. محتوا یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغاتی در دنیا است که امروزه کسب و کارهای اینترنتی به ویژه وب سایت ها در تلاش اند تا بتوانند از این ابزار قدرتمند نهایت استفاده را ببرند.

به استفاده کاربردی از محتوا برای تبلیغ محصول یا خدمتی بازاریابی محتوا می گویند. البته بهتر بود به جای واژه “تبلیغ” معرفی یا بازاریابی گفته شود. چون واقعا در بازاریابی محتوا، محتوای تولیدی اصلا رنگ و بوی تبلیغاتی ندارد.

در این مقاله قصد دارم در مورد بازاریابی محتوا و مزیت های استفاده از آن در کسب و کارهای اینترنتی صحبت کنم. همچنین نمونه هایی از بازاریابی محتوا در وب را معرفی می کنم و به کسب و کارهایی که با بازاریابی از طریق محتوا میلیونر شده اند اشاراتی خواهم کرد.

اگر کسب و کار اینترنتی شما با سرمایه کم راه اندازی شده است، اگر پولی برای تبلیغات ندارید، اگر رقبای سرسختی دارید و فکر می کنید رقابت با آن ها غیر ممکن است، این مقاله را حتما بخوانید.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یا Content Marketing به فرایند جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری از طریق تولید محتوا گفته می شود.

در واقع در بازاریابی محتوا هدف اصلی رفع نیاز مخاطب از طریق ارائه محتوا به او است. در بازاریابی از طریق محتوا ابتدا نیاز مخاطبان شناسایی می شود و سپس رفع می گردد. این دقیقا همان استراتژی بازاریابی محتواست. که چگونه این نیازها شناسایی شوند و به درستی بر طرف شوند.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

در بازاریابی محتوا، محتوا با تبلیغات یکی شده است و مخاطب به هیچ وجه متوجه تبلیغاتی بودن محتوا نمی شود! محتوای ارائه شده برای مخاطب آزار دهنده نیست!

محتوا زمانی ارزشمند می شود که باعث جلب توجه شود. محتوا یکی از بهترین آهنرباها برای جذب مشتری است. هر کسب و کاری از طریق بازاریابی محتوا می تواند مخاطبان واقعی و هدفمند بسیار زیادی را بدست بیاورد.

بازاریابی محتوا با وبلاگ نویسی کاملا متفاوت است. در واقع هر محتوایی که در حوزه کاری تان تولید می شود را نمی توان به چشم بازاریابی محتوا دید.

امروزه وب سایت های زیادی هستند که روزانه محتوای عظیم و گسترده ای تولید می کنند و به این واسطه ترافیک های فوق العاده بالایی را دریافت می کنند. ولی هیچگاه بازاریابی محتوا تنها هدفش افزایش ترافیک سایت نیست! بلکه در بازاریابی محتوا باید پای محصول یا خدمتی در میان باشد.